maandag 18 februari 2013

Hoe overleef ik mijn eerste werkdag

Morgen ga je in een nieuwe baan beginnen. Via loopbaanbegeleiding ben je eindelijk aan een leuke baan gekomen. De zenuwen gieren door je keel en de twijfels razen door je hoofd. Waarom hebben ze juist mij gekozen uit zoveel anderen, wat als ik niet voldoe, hoe zullen mijn nieuwe collega`s mij zien? Help! Hoe overleef ik mijn eerste werkdag? 

Enkele tips eerste werkdag Bedenk dat het voor je collega`s het ook ooit eens de eerste werkdag was, zij hebben best wel begrip voor je en de eerste dag wordt nog niet zo veel van je verwacht. 
Maak die eerste dag alleen kennis met hen en bekijk op het gemak wat er van je verwacht wordt. Probeer rust en zelfvertrouwen uit te stralen, door veel te praten of overijverig te zijn laat je je nervositeit zien. Omdat je nog niet goed weet wat je moet doen kan de dag moeizaam verlopen, wind je daar niet te veel over op, ook deze dag gaat voorbij. 

In het loopbaanbegeleiding traject worden speciaal op jouw persoonlijkheid afgestemde tips eerste werkdag gegeven. De angst hoe je je eerste werkdag door moet komen wordt vrijwel nihil als je je aan die op jou afgestemde tips eerste werkdag kan houden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten